Wkrótce miną dwa miesiące od otwarcia ofert w przetargu na wykonawcę trasy autobusowo-tramwajowej z Sępolna na Swojczyce. Wrocławskie Inwestycje nadal analizują propozycje przedstawione przez potencjalnych wykonawców.
Inwestycja ta została wpisana do
wrocławskiego Programu Tramwajowo-Autobusowego planowanego do 2032 roku. Zakłada wybudowanie nowej trasy od istniejącej pętli Sępolno i dalej ulicą Mickiewicza, Mostami Chrobrego i ulicą Swojczycką do nowoprojektowanej pętli Swojczyce w rejonie ulic Cooka i Chałupniczej.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty potencjalnych wykonawców.
Wrocławski kontrakt cieszył się wyjątkowym zainteresowaniem, bo zgłosiło się aż 10 firm.
Tramwaj na Swojczyce. Drugi miesiąc analizy ofertZamawiający przeznaczył na inwestycję 202,7 mln złotych w tym: 190,3 mln złotych - na zakres prac miasta Wrocław oraz 12,4 mln złotych - na zakres prac Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. W związku z tym wszystkie oferty w kwotach od 139,4 do 196,1 mln złotych mieszczą się w budżecie. Najtańszą złożyła wrocławska spółka Pro-Tra Building a najdroższą Strabag.
Fot. Daniel Siwak | Ulica Swojczycka przed Magellana, TAT zostanie poprowadzony z prawej strony jezdni
Teraz trwa analiza m.in. pod kątem formalnym. "Transport Publiczny" zapytał m.in., kiedy planowane jest ogłoszenie zwycięskiej oferty przetargu oraz czy są jakieś problemy z jego rozstrzygnięciem?
– Przetarg rozstrzygniemy po zakończeniu procedur związanych z prawem zamówień publicznych. Obecnie wystąpiliśmy o dodatkowe dokumenty do wykonawcy w celu możliwości wykonania wyboru zgodnie z przepisami – przekazał Krzysztof Świercz, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje. Przedstawiciel WI nie sprecyzował jednak jeszcze, kiedy można spodziewać się ostatecznego wyłonienia wykonawcy oraz podpisania umowy. – Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich koniecznych procedur – słyszymy.
Dwie pętle, nowe przystanki i P&R Na nowej trasie przewidziano następujące przystanki: Sępolno (na wysokości obecnej pętli), Mydlana, Kolumba (w pobliżu stacji benzynowej), Magellana (przy centrum handlowym Swoja Olimpia) i Swojczyce (nowa pętla). Każdy z nich będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością i wyposażony we wiatę oraz wyświetlacz Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W planach jest też wybudowanie punktów socjalnych dla motorniczych (Sępolno i Swojczyce) i kierowców (Sępolno).
materiały Urzędu Miejskiego we Wrocławiu | Planowana nowa trasa pomiędzy pętlami Sępolno i Swojczyce
Nowa pętla Swojczyce przewidziana została tylko dla ruchu tramwajów, będzie posiadała jeden tor dla wysiadających i wsiadających. Natomiast wagony będą odstawać na dwóch torach wyznaczonych na łukach po południowo-wschodniej stronie. Od ulicy Chałupniczej znajdzie się miejski parking Park&Ride na ponad 160 aut.
W ramach tej samej inwestycji przebudowana zostanie również przejazd kolejowo-drogowy przez linię nr 292 w ciągu ulicy Swojczyckiej. Realizacja prac ma zająć dwa lata od podpisania umowy, które mogłoby nastąpić w pierwszej połowie tego roku.